Felhasználónév:
Jelszó:

Simonautó

Keresés az oldalon

 

 


Termékkereső

Minikosár

A kosár üres!

 

 

 

 


 

IAF logo

Motorgumi profilmélység / Motorgumi hasznos cikkek

A motorgumi profilmélysége alatt a barázdák mélységét értjük. Esős, havas, lucskos időben ezek a barázdák vezetik el a gumik alól a vizet, hogy ne veszítsen a tapadásából a motorgumi.

Továbbá ezek a barázdák biztosítanak jobb kapaszkodást nehezebb terepeken, pl. terep motor, enduro esetében. A profilmélység magassága új motorgumi esetében 6 mm szokott lenni általában.

A motorgumi profilmélységének a gumi teljes futófelületén a megfelelő értéken belül kell lennie.
Majdnem minden motorgumi esetében van egy gyári kopásjelző, a barázdák között - melyet a gumi oldalfalán lévő nyíl segít megtalálni. (TWI felirat - Tread Wear Indicator)

A gyári kopásjelzők általában 1,6 mm magasak, ez a hivatalos tűréshatár, de ennél az értéknél már bőven nem biztonságos a közlekedés. Ha a barázda egy csíkban van az indikátorral, akkor sürgősen cserélni kell a motorgumikat.


De mi inkább azt javasolnánk, hogy már 2 mm érték alatt profilmélységnél javasolt a motorgumi cseréje, mivel a motorgumi már nem tapad megfelelően csúszós, esős időben a 2 mm értéknél kisebb profilmélység esetében.
Fontos, hogy mindig a motorgumi legkopottabb részén ellenőrizd a gumiprofil mélységét.


A motorgumi típusok között lehetnek eltérések a gumiprofil mélységéből adódó gumicserét illetően. Terep motorok, Enduro motorok esetében a profilmélység magassága a 13 mm -t is elérheti, hiszen megfelelő működését, terepképességeit is magasabb profilmélységgel tudják biztosítani.